Onderstaand naar aanleiding van de gesloten brug vanwegen SAIL  een interessante discussie.
Wij (Goudappel) beschikken nu al over wegwerkmeldingen (stremmingen en hinder) voor Oost-Nederland en onze opdrachtgevers willen die juist zo breed mogelijk communiceren, dus toestemming voor opname in OSM is makkelijk te regelen.
Naar verwachting begin 2011 zullen wij via het NDW over meldingen voor heel NL beschikken, waarschijnlijk  met een PD-achtige licentie.
De vraag is alleen: willen wij echt de OSM-database daarmee belasten?
Mijn voorkeur heeft het korttijdige stremmingen buiten de OSM database te houden en de wegwerkmeldingen bijvoorbeeld als aparte laag op opentreetmap.nl aanbieden. Ik wil graag een webservice maken waardoor dat mogelijk wordt.

Van andere aard zijn langdurige stremmingen. Deze zijn vaak met verandering van infrastructuur verbonden zodat het waardevol is op 2 momenten (begin en einde werkzaamheden) de OSM database aan de werkelijkheid aan te passen.
Dit is handwerk voor een vrijwilliger. Als iemand bereid is dit te doen dan kan ik ervoor zorgen dat diegene een automatische email krijgt bij iedere melding van langer dan b.v. 2 maanden.

Groeten,

   Dirk
> we gaan toch ook niet alle wegwerkzaamheden in de kaart verwerken? als
Zover ik weet doen we dat wel.