On Wed, 06 Oct 2010 12:19:16 +0200, Itserik <e...@itserik.nl> wrote:
> Op 6-10-2010 10:18, fbo...@goudappel.nl [1] schreef:
>  Als een knooppunt op bijvoorbeeld een rotonde ligt worden alle
> aansluitingen van de rotonde van een knooppuntnummer voorzien, zodat
> een fietser altijd de knoop 'aanraakt' bij het passeren van de
> rotonde.
>  In feite is de hele rotonde onderdeel van het knooppunt.
>   Over het algemeen staat er een info bord op het knooppunt. Zelf
> voorzie ik de node (aan een weg) die het dichtst bij dit punt ligt van
> een knoopuntnummer. Alle wegen die vanaf die node naar de andere
> [...]

Daar ben ik het mee eens. Ik probeer de node van het knooppunt ook daar
te zetten waar het bord staat, maar wel als onderdeel van een way. Bij
rotondes heb je wel eens buitenliggende fietspaden, dan komt de node
meestal op een splitsing van de fietspaden.

Als je wegen hebt die met gescheiden rijbanen bij een rotonde aankomen,
dan zou je daar ook tot 8 nodes neer moeten zetten?

Zie bijvoorbeeld
<http://openfietskaart.nl/?zoom=17&lat=51.44945&lon=5.95208&layers=B0000TFTFFFF>.
Er is daar een vrijliggend fietspad met het knooppuntbord tussen de
zuidelijke en oostelijke weg in. Het lijkt me ook voor de rendering van
de fietskaart niet bevorderlijk om daar meer nodes neer te leggen.

Maarten