On Thu, 7 Oct 2010 06:45:46 +0200, "ce-test, qualified testing bv -
Gert Gremmen" <g.grem...@cetest.nl> wrote:
> Voor mij *oogt* ie onderbroken.
> Mag ik dan inhalen ?

Voor mij ook. Als er een onderbreking in een streep zit is hij
onderbroken.

Maar van <http://www.strepenopdeweg.nl/vragen.html>:

Wanneer is een streep onderbroken? Hoeveel tussenruimte is vereist, om
te kunnen spreken van een onderbroken streep?
Deze vraag betreft een ingewikkelde materie. Een pasklaar antwoord is
niet te geven. De bestaande regelgeving en jurisprudentie geven alleen
aan wanneer er sprake is van een doorgetrokken streep. In 2004 heeft het
Gerechtshof Leeuwarden hiervoor enkele criteria geformuleerd. De
rechtszaak ging over de afwateringsgootjes (4 tot 9 centimeter breed)
tussen kunststof strepen die op de weg worden geplakt. Ondanks de
aanwezige tussenruimtes vanwege die gootjes, vond de rechter dat er in
dit specifieke geval geen sprake was van een onderbroken streep. Volgens
de rechter zag de streep er bij het vooruitkijken niet uit als
onderbroken en kon de streep redelijkerwijs door een gemiddelde
weggebruiker ook niet worden ervaren als een onderbroken streep.
In de bestaande regelgeving en jurisprudentie (waaronder de uitspraak
van het Hof Leeuwarden) is niet vastgelegd hoe lang de tussenruimte mag
of moet zijn, om een streep te kunnen aanduiden als onderbroken. Als
vuistregel kan worden gehanteerd dat de tussenruimtes bij een
onderbroken streep vanuit een rijdende auto - rekening houdend met de
ter plekke geldende snelheidslimiet - goed zichtbaar moeten zijn.

Tja, als de rechter blind is dan vindt die natuurlijk dat dergelijke
onderbrekingen onzichtbaar zijn. Wordt je gestraft met je 20/20 zicht.

Maarten