2010/11/13 F. Heinen <f.heinen...@gmail.com>:
> [...]
> Er is/was een discussie gaande op de IRC waar ik net zelf aan mee heb
> gedaan. De details kun je lezen
> op de IRC logs. Het ging er mij om dat ik een beeld wil hebben wat de
> haalbaarheid van de voorgestelde ODbL licentie wil zien.
> Nu lijkt het er op dat er nog maar een heel klein deel van NL al ODbL
> compliant is (
> http://osm.informatik.uni-leipzig.de/map/?zoom=13&lat=52.36301&lon=4.90076&layers=B0
> ).
> Maar volgens mij is 90% van de data al compliant.
> Ik zou dus ook graag zien dat AND en 3DShapes accounts ook op ODbL

Ah, maar kunnen die ook onder de nieuwe contributor terms gezet
worden? Dat is nog wat anders dan ODbL.

Daarnaast vind ik dat imports buiten de discussie moeten blijven. We
willen de mappers meekrijgen in het verhaal. Kwantitatief staan de
contributies van gewone mappers in de schaduw van de imports iin
Nederland, maar die mappers zijn zo veel belangrijker om dit project
gaande te houden.

> Wie kan ons wat vertellen over de planning van de licentie wijziging
> (fases)? Want ik denk dat veel mensen (incl mijzelf) dit nog niet weten.

Ik denk dat eigenlijk niemand het weet. Volgens de eerste planningen
had het al lang voorbij moeten geweest zijn.

Ben