2010/11/19  <rob...@elsenaar.info>:

> Theun schreef: Dus de tag natural=water op de innerway verwijderen zou het
> probleem van de renderer vermoedt ik wel verhelpen.
>
> Daar ben ik falikant op tegen. We gaan toch zeker niet mappen om de renderer
> te pleasen? Of om fouten van de renderer recht te breien? Waar gaat het heen
> op deze wereld. In het verre verleden, voor de zomer, is mij met de paplepel
> in gevoerd dat dat NOOOOIT mag. Moet die mappen maker maar beter zijn best
> doen.
>
> Of heb ik het vroeger verkeerd begrepen? ;-)

Ja, ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Of, misschien nog
waarschijnlijker, dat degene die dat tegen je zei het verkeerd
begrepen heeft. Wat we NIET, NOOIT, ONDER GEEN BEDING moeten doen, is
iets mappen op een wijze die een _slechtere_ beschrijving van de
werkelijkheid geeft omdat de renderer (of een bepaalde render) het dan
beter rendert. Dus als renderer X een university aangeeft als een
kledingwinkel, maar een school wel gewoon als een school, ga je niet
universiteiten als scholen taggen om te zorgen dat ze goed getoond
worden. Wat we WEL moeten doen is taggen op een manier die het
renderen 'gemakkelijker' maakt _wanneer dat voor de correctheid niet
uitmaakt_. Daar hoort bijvoorbeeld bij dat we zoveel mogelijk
voorkomen om verschillende tags voor hetzelfde type object te maken
(dus geen highway=autoweg gebruiken als highway=trunk al hetzelfde
aangeeft en veel meer wordt gebruikt), maar ook dat we, als er zoals
hier meerdere constructies zijn om precies hetzelfde aan te geven, en
een daarvan tot verwarring bij de renderers aanleiding kan geven, een
andere gebruiken.

--
André Engels, andreeng...@gmail.com