Gelijk een aanvulling: de data zit er al in: http://open.mapquest.nl/
De dump die ze hebben gebruikt is i.i.g. van deze week, aangezien de data die ik afgelopen weekend heb geïmporteerd er al in zit. Dit beantwoordt ook de vraag wat ze "met 3dShapes gaan doen": landuse wordt ook getoond. Gebouwen natuurlijk ook!

Frank

Quoting stegg...@steggink.org:

Hoi,

MapQuest heeft vandaag bekend gemaakt om Nederland en Zwitserland toe
te voegen aan hun OSM-gebaseerde laag. MapQuest gaat ook de
functionaliteit van haar OSM-site uitbreiden. Zie [1], gespot via [2],
ook te lezen op [3] (met abonnement...). Ik ben benieuwd wat ze bijv.
met 3dShapes gaan doen. Hoe dan ook, een goede ontwikkeling :)

Groeten,

Frank

[1] http://blog.mapquest.com/2010/12/02/switzerland-and-netherlands/
[2] http://apb.directionsmag.com/archives/9061-OpenStreetMap-Tidbits.html