> Nee, daar gaan veel mensen de mist in.
> Als je van links naar rechts gaat, dan lopen B en D met de route mee,
> dus forward. C ligt echter tegen de route in en is dus backward (als
> je C volg ga je achteruit over de route).
> Zouden we twee relaties aanmaken, dan krijgt heen (links-rechts) A, B,
> D, F met role forward en C met role backward. Terug (rechts-links)
> krijgt A, E en F met de role backward.

Maar dan kan de forward tag er toch af? Dat is dan de default neem ik aan?

En doet de postitie van de way in de relatie nog iets?

> Wat is trouwens heen en terug? Op een route van Breda naar Tilburg, is
> voor iemand uit Breda Tilburg heen. Voor iemand uit Tilburg is dat
> juist terug.

Tja, er zijn wel meer dingen arbitrair. Een verbod om rechts af te
slaan, kun je ook opvatten als een verplichting om rechtdoor (of links)
te gaan.

> Rene

Michiel

PS. Ik kan niet antwoorden op de ontvangen mails. Krijg de onderstaande error. Ik werk met Ubuntu 10.10 met thunderbird en email wordt opgesteld in plain tekst.

Your message