Peter Peterse wrote:
  Hallo allemaal,

ik heb mijn zwager, die agrariër is in Startenhuizen, naar de datum laten verifiëren dit is zijn commentaar op de link van zijn gewassen.

<http://peter-server.homelinux.net/bing/?zoom=17&lat=53.36863&lon=6.69969&layers=B0>

Hoi

Als ik de gewassen zo bekijk zou ik zeggen rond 15-20 juni 2006. De aardappelen staan aan het betonpad en zijn al groen. De eerste keer spuiten is vaak rond 1e week juni. De bieten staan in het midden en hebben het land bijna vol. De kale plekken aan de rechterkant is hazenschade. Dat voorjaar was het erg droog en volgens de jagers hadden de hazen gewoon dorst. Een lekker sappig bietenplantje gaat er dan wel in. Ze gingen dan net als bij aardappels rooien voor een rij zitten en vraten dan zo 20-30 meter op. Daarna schoten ze weer de tarwe in die ernaast stond. Het kleine strookje rechts van de bieten is zomertarwe, de rest wintertarwe.

Gr. Bert

Het lijkt aardig overeen te komen.

Data bij mij in de buurt wijst sterk op een zondag. Reden: parkeerplaats bij mijn werk is leeg, parkeerplaats bij een supermarkt is leeg en de zon lijkt op namiddag te staan.
Dan zou het 18 juni 2006 moeten zijn ;)

Maarten