From: Martien Scheepens
Sent: Wednesday, February 02, 2011 9:24 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: [OSM-talk-nl] Gemeentes naar Duitsland en België verhuisd?

Hallo mappers,

Ik probeerde net de routeplanner van open.mapquest.com en toen viel mij op dat
mijn thuishaven Briljantstraat, Groningen, Grafschaft Bentheim, Aurich,
Groningen, Germany
(http://open.mapquestapi.com/nominatim/v1/details.php?place_id=14356098) heet.
Oorspronkelijk dacht ik aan een fout bij het bewerken van de map van mij, maar
het komt door het hele land voor. Drenthe, Overijssel, en Gelderland horen nu
ook bij Duitsland. Noord-Brabant, Limburg en Zeeland zijn verhuisd naar een
land waar hun g niet meer zacht genoemd wordt.

Nog een andere vraag die ik heb. Ik had besloten de Briljantstraat van
huisnummer te voorzien. Daar heb ik de terracer-tool voor gebruikt. Er bestaat
ook een adres-interpolatie-tool die niet van een rijtjeshuis acht huizen maakt.
Welke methode is beter? Het principe is "don't map for the renderer", maar al
die kleine hokjes zijn verre van mooi. Wat is beter?

Groeten,

Martien

Tekst ingevoegd door Panda GP 2011:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende
link om de e-mail te herclasseren: It is SPAM!