Op Fri, 25 Mar 2011 20:02:58 +0100, schreef Lennard:

> Er zijn wel tools beschikbaar om vanaf (bepaalde) dxf'en naar iets
> openers te gaan.

Okee, dat wist ik niet. Ik kon namelijk in eerste instantie niet direct
iets vinden. (schijnbaar niet goed genoeg gezocht)

> Afronden op de maximale precisie die OSM gebruikt, en dan vergelijken.

Ik zat meer te denken aan alle nodes die binnen bv X cm van elkaar liggen.

> Vereenvoudigen? Je kunt in JOSM met verschillende parameters voor
> simplify (area) spelen, zodat je wel het verloop van een weg houdt, maar
> toch overbodige nodes kwijtspeelt.

Inderdaad! Ik vond het altijd veel te rigoureus, echter, je kan het
instellen! :) 0.1 lijkt een goede waarde.

> Stoep -> zie tagging ML van de afgelopen dagen.

Waar kan ik dat precies vinden?

> Asfalt -> surface=asphalt

Maar dit is alleen van toepassing op highways? Niet op areas?

> Verder moet je jezelf de vraag stellen of je alle data die je in je dxf
> hebt zitten wel kwijt *wilt* in OSM? Bijvoorbeeld die druppels.

Tja, waarom geen druppels en wel stoepranden of bermen tussen weg en
fietspad? Misschien lijkt het nu een beetje veel, maar het past in
principe prima in osm (mits tagging beschikbaar) en het zou hele mooie
ingezoomde kaarten kunnen opleveren.

> Dat kan beter! :)

Het is maar hoe je het bekijkt. Opzich is de conversie van RD naar ETRS89
de beste beschikbaar (de procedure van kadaster) Echter WGS84 is iets
verschoven in een bepaalde richting ivm het schuiven van de continentale
platen. Maar hier heeft OSM zowiezo nog wat op te lossen. Neem
bijvoorbeeld Japan. Die zijn enkele meters opgeschoven, hoe gaan ze dat
corrigeren?

> Waarom geen (variant van) proj4 gebruiken?

Geen id :) Ook nog nooit van gehoord. Ik zal er eens naar kijken.