2011/5/1 Cartinus <carti...@xs4all.nl>

> Als landuse=allotments natuurlijk. Er is niets in de definitie van het
> woord
> volkstuin dat zegt dat je daar groenten moet verbouwen.
>
> Kijk bovendien eens op de webpagina van Tuinpark Buikslotermeer. De zevende
> paragraaftitel is: Beheeerplan (sic.) Volkstuincomplex Buikslotermeer. Of
> kijk op de website van Tuinenpark Groenewoud [1]. Die tweede foto zijn
> volgens mij kool en uien. M.a.w. volkstuincomplex, tuinpark en tuinenpark
> zijn gewoon synoniemen.

Dat is de theorie, maar in de praktijk zie ik verschillen, en ik vroeg me
slechts af of die verschillen een afwijkende tagging rechtvaardigen. In
sommige parken wordt met name op kleine schaal gewassen verbouwd (naar je
mag aannemen voor eigen consumptie), in andere - bijvoorbeeld Buikslotermeer
en de Molen, waar ik gisteren doorheenfietste, anderszins gerecreƫerd. Het
gaat me dus niet om de taalkundige definitie, maar, als altijd, om de
praktijk in het veld.

--
Martijn van Exel
http://about.me/mvexel