Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of het voor gemeenten, in navolging van onze eigen
'openstreetbugs', een aanvulling voor hun beheer openbare ruimte zou
zijn als burgers ergens een marker op de kaart zouden kunnen zetten
met 'boom omgevallen' of 'container vol' oid.

Gemeenten zouden dan een 'abonnenment' kunnen nemen op een bep. gebied
waarna er mails (oid) gestuurd worden als er iets in dat gebied
gebeurt.

Ja, biedt wel kans tot misbruik, helaas... maar als je een en ander
van de 'aangever' logt en dat erbij vermeldt, dan zal het in ieder
geval wel opvallen als er vaak achter elkaar iets gemeld wordt.

Groeten,

Christ van Willegen