On 10/21/2012 04:04 PM, Sebastiaan Couwenberg wrote:
> Nu de discussies over het importeren van BAG data goed op gang komen heb
> ik eens gekeken hoe hiervoor rekening te houden met de Import Guidelines

<snip>

> We hebben nu toegang tot de meest authoratieve bron voor deze grenzen,
> waardoor ik geen bezwaar verwacht tegen het gebruik hiervan. Maar
> natuurlijk onder voorwaarde dat dit zorgvuldig gebeurt. Het is erg
> makkelijk om aangrenzende boundaries incompleet te maken bij het
> splitsen van gemeente grenzen ten behoeve van de woonplaats grenzen daarin.

De gebouwen kunnen goed in kleine hapjes worden geïmporteerd. Voor de
woonplaatsgrenzen is dat denk ik echter vragen om problemen, die zijn
veel te veel verweven met elkaar.

> [...]
> procedure ontwikkelen al dan niet geautomatiseerd. Ik meen dat de Deense
> community een bot heeft draaien die de grenzen daar automatisch
> corrigeert met de meest recente overheids data, zoiets wil ik voor
> Nederland ook. Maar tools die het makkelijk maken om de grenzen in OSM
> op te nemen zonder andere boundaries te slopen vind ik ook wel een goed
> idee. Ik denk dat de woonplaats export de ways vast moet splitsen op de
> punten waar grenzen bij elkaar komen om het eenvoudiger in OSM op te
> nemen. Dit kan in de osmosis plugin, of ik kan daar een script voor

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ogr2osm is voor zover ik weet
speciaal ontwikkeld voor het importeren (als multipolygonen) van
aansluitende vlakken.

De rest van het verhaal klinkt goed.

--
---