Beste OpenStreetMappers,

Sinds vorige week neemt Thuisbezorgd.nl betalingen in Bitcoins aan. Mijn vraag is nu hoe dit vast te leggen in OpenStreetMap? De zaken waar Thuisbezorgd.nl mee samen werkt nemen namelijk, tot zo ver bekend, zelf geen Bitcoins aan.

Wanneer een zaak wel Bitcoins aanneemt, leg ik dat vast met sleutel "payment:Bitcoin yes".

Het lijkt mij dat je een restaurant welke samenwerkt met Thuisbezorgd.nl onderdeel zou moeten maken van de relatie of superrelatie genaamd "Thuisbezorgd.nl". En dat deze (super)relatie dan als eigenschap zou moeten hebben dat deze Bitcoin aanneemt.

Wanneer ik een relatie aanmaak, kan ik kiezen uit:
Route
Boundary
Restriction
Multipolygon
relation

Dan maak ik een "relation" aan, maar die lijkt dan als hoofdeigenschap het desbetreffende restaurant te hebben. Terwijl dat dan dus Thuisbezorgd.nl zou moeten zijn. Hier loop ik dus vast.

Iemand anders oplossingen hiervoor?

--

Met vriendelijke groet,

Best regards,