Ronald,

Ik zal Warmond even als voorbeeld gebruiken
De hoofdtag voor wikipedia is voor warmond: wikipedia=nl:Warmond. De
taal prefix is die van het land waarin de tag zich bevind, dus in het
geval van Warmond. De tag verwijst naar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmond. In de meeste gevallen is dat
voldoende, omdat op de Nederlands wikipedia verwijzingen staan naar
andere talen. Als het om de een of andere reden gewenst zou zijn om
bijvoorbeeld de Albanese wiki pagina over Warmond toe te voegen, dan
gebruik je daar de tweede vorm: wikipedia:sq=Warmond. Omdat in dit geval
de taal in de key verwerkt zit, is het mogelijk om meerder van dit type
tags toe te voegen waar de basis wikipedia tag maar 1 waarde kan
bevatten.

Hier is wat de openstreetmap wiki
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:wikipedia) hier over zegt:

Secondary languages
In almost all cases, a single wikipedia tag as described above is
sufficient. Data users can access articles in other languages where
available using Wikipedia's interlanguage links. If interlanguage links
are missing, this should usually be fixed within wikipedia.

One example where it is appropriate to provide additional explicit links
to articles in secondary languages is where the subject is included in
an article on a broader subject in the secondary language, for example
to wikipedia:en=Museums in Paris to the English article which provides
the best article for the particular museum in France, or
wikipedia:fr=places of worship in London which is the best article in
French for a particular church in London. In another example the
structure of subjects in articles cannot be matched 1:1 with
interlanguage links (or maybe there are several articles for the same
object). In these circumstances use the format wikipedia:lang=page title
for the secondary languages.

Waar ik zelf nog niet helemaal uit ben, is hoe je de wikipedia pagina's
van plaatsen in Friesland zou moeten taggen. Zelf heb ik voor de
gemeentes wikipedia=nl:... gebruikt en ik zag dat Bas dat voor de
woonplaatsen ook doet. Maar als je de regels strikt zou naleven, zou je
misschien wikipedia:fy moeten gebruiken. In België gebruiken ze
wikipedia:fr voor Luik, wikipedia:de voor Eupen en wikipedia:nl voor
Antwerpen.

Gertjan