Salutare!
Doresc sa largesc sau poate sa fac un pic de Offtoppic (nu despre vandalizari),
dar Ontopic - despre numere care se pierd dar trebuie salvate

Pentru Quality Assurance in ce priveste adresele, eu foloses OSM Inspektor cu
filtrul de adrese (View).  Dupa cum spuneti, trebuie ca sa fie corecte si sa
existe cel putin addr:housenumber si addr:street;Daca este adaugat si
addr:city, atunci isi face treaba si robotul care adauga codurile postale, asa
ca eu il pun, ca nu-i greu.(In JOSM, filtrul sa selectezi toate adresele din
zona downloadata este "addr:housenumber"=* ). Atunci cand cele 3 tag-uri exista
si au valori corecte, in OSM Inspektor adresele se fac negre si noi avem
certitudinea ca sunt utile utilizatorilor si softurilor.Cam asa: OSM Inspector
| Geofabrik Tools

|   |
|   |   |   |   |   |
| OSM Inspector | Geofabrik ToolsSelection click on the map to query  |
|  |
| View on tools.geofabrik.de | Preview by Yahoo |
|  |
|   |

Observ ca in tara sunt foarte multe numere bagate cu buna intentie care nu trec
de CTC, OSM Inspektor le afiseaza rosii sau violet si da si motivul: "Street
not found"  dar de multe ori  addr:street exista, e si corect, dar nu e identic
cu numele strazii. De exemplu lipseste cuvantul "Strada" sau e fara diacritice.
Asemenea corectii se pot face repede cu filtrele din JOSM si mii de adrese ar
putea fi castigate pentru OSM Romania. Ele sunt deja acolo, trebuie doar
activate. Cineva entuziast a investit energie acolo. Propun ca fiecare sa se
uite un pic in zona sa si sa corecteze.
exemplu: Corectand cu filtru JOSM, automat din addr:street=Strada Sold. Andrei
Neagu in addr:street= Strada Soldat Neagu Andrei - vom castiga suta de numere.
Eu corectez Brasovul fiindca mai e un aspect - cei noi care intra in
activitatea asta se mai orienteaza si dupa principiul "monkey see, monkey do"
si atunci e foarte important sa inceapa de la ceva corect. Sper ca
rationamentul e corect, deocamdata apar numere noi pe care nu le pun eu si sunt
bagate direct corect, de o vreme nu am multa treaba.
Toate cele bune,Feri

     On Monday, March 2, 2015 1:47 PM, Strainu <strain...@gmail.com> wrote:

 [Schimbat subiectul]

În data de 2 martie 2015, 13:36, Gabriel Sebastian Moise
<gabrielsebastianmo...@gmail.com> a scris:
> In Potlatch, o sa vezi ca atunci cand adaugi un nr de adresa chiar pus pe o
> cladire, te pune sa bagi numele strazii, si orasul !

Asta e altceva, și e OK.

Ce am înțeles eu din mesajul inițial e că dacă schimbi numele străzii
îți dispare numărul, ceea ce ar fi o prostie: gândește-te ce se
întâmplă când schimbi numele unei străzi mari (un exemplu recent
discutat este Calea Călărași/Călărașilor din București). Ar trebui să
reintroduci sute sau mii de numere doar pentru că s-a schimbat numele
străzii!

Oricum, eu nu pot să confirm niciuna din variantele astea: am editat
în Potlatch o adresă schimbând numele străzii și nu mi-a dispărut
numărul și am adăugat un număr fără stradă și oraș și n-a comentat
nimic (vezi http://www.openstreetmap.org/changeset/29196750 ). Ai un
changeset care să ilustreze problema?

Strainu