Om jag inte missminner mig läste jag någon stans (om det var på wikin eller på
internationella talk-listan minns jag inte) att x; y (semikolon och
mellanslag) var det rekommenderade när en väg hade flera ref, men jag kan
minnas fel.

Nej, egentligen spelar det ju ingen större roll om det står AC628 utmarkerat
på kartan eller inte. Lite irriterande är det dock om man gör en
vägbeskrivning med Eniro och får körinstruktioner som "sväng vänster och följ
väg 739" när detta inte är skyltat. Skulle ju vara praktiskt att enkelt
undvika detta på OSM.

mvh
Konrad