Hej!

Jag har spenderat sommaren med att mappa ett nytt område ute på landet,
men nu när jag är tillbaka till stan har jag mappat småskaligt inne i
Stockholm.  En sak jag noterat när jag går runt och läser vägskyltar är
kvartersnamnen.  Hur lägger man in kvartersnamn?  Är det önskvärt?
Många olika offentliga system (t.ex. fastigheter) använder
kvartersbeteckningar, så det känns som intressant information att ha på
en karta.  Ska man skapa en relation för varje kvarter och låta alla
fastigheter i kvarteret vara del av relationen?  Någon som känner till
om begreppet finns i andra länder?

/Simon