Hej och välkommen!

Det ska nog inte vara något större problem att få hjälp. Antingen
här (om du föredrar svenska) eller på någon av de generella
listorna som newb...@openstreetmap.org eller t...@openstreetmap.org
(om engelska är ok).

Jag har inte använt WhereAmI så där kan jag inte hjälpa till men
allmänt så försöker jag svara på frågor.

Apropå att kartlägga grannbyarna så är väl hela projektet så att
ambitionsnivån och inriktning är upp till var en. Minsta bidrag
räknas och uppskattas.

Lycka till med kartritningen!

/Jonas S