Som jag har förstått det så är meningen med reg_ref att man ska kunna
ange regionala vägnummer även när det finns ett huvudvägnummer (som då
hamnar i ref). Nu har vi det inte så i Sverige, en väg kan ha flera
nummer, men dessa är då på samma nivå (oftast riksvägar). Det är
sällan som länsvägarna delar nummer, även om det också händer.

Och i de fallen separerar man vägnumren med ; och lägger alltsammans i ref.

Hälsningar Martin