Hej Peter,

jag har själv hållit föredrag på kartdagarna (så heter det vanligtvis
förutom i år, då är det GIT2011 ;)) och jag har bara kört pdf från OOo
istället, blev bra tyckte jag iaf.
Du kan naturligtvis ansluta din dator till projektorn om du vill, men det är
ju lite krångligt om det inte fungerar direkt, kanske bra att kontakta
sessionsledaren om det.

Jag hittar dig inte i programmet, vilket föredrag håller du? Tyvärr har jag
just hoppat av Git2011, skulle hållit föredrag emd, men jag ska ha barn den
10 april så det kändes lite tight ;)

Hälsningar,
/britta

Britta Duve Hansen
Lunds kommun

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Ursäkta om detta är lite off-topic!

Jag har bara Linux på mina datorer och har gjort en presentation inför
GIT 2011 i OpenOffice. Nu är det så att Elmia inte kan hantera OOo-filer
utan bara PowerPoint, så precis som rubriken på deras tekniksida(1)
säger är alternativen "Powerpoint eller gospelkör" -inte OpenOffice!
:*-)  ;-)*
Är det någon här som har erfarenhet av tala på såna här tillställningar
och vet om detta är vanligt och vad som är mitt bästa alternativ:

  1. Ta med egen dator och koppla mot projektorn
  2. Installera OOo på USB-sticka och köra därifrån (t.ex. Portableapps.com)
  3. Konvertera till PDF (kan man lita på att det blir bra?)
  4. Konvertera till Pp hemma och ta med
  5. Konvertera med Elmia-datorns Pp
  6. Annat?

Tack för hjälpen!!

Och jo, jag ska försöka få Elmia att lägga in OOo, men de vet väl knappt
hur man stavar det...  :-(

/Peter Kindström