Hej!

Hej alla! Naturskyddsföreningen i Uppsala planerar "naturnatten", en kväll med massa aktiviteter som fladdermusvandring, fotoutställning, provkörning av familjecyklar mm. Även ev geocaching. Söndag 5/6 kl 17-22.

Skulle någon vara intresserad att hålla bokbord och presentera OSM, kanske visa "kom igång" om hur man mappar när man är ute i naturen osv?

Det skulle kunna vara intressant, men jag har lite tomt på idéer om vad man skulle visa eller göra (mer än bara dela ut broschyren och prata med folk). Är det utomhus man ska stå? Var i Uppsala är det? Förklara gärna vad ni menar med att "vara med på bokbord"?

Hittar inte mycket info om Naturnattan på Naturskyddsföreningens webbsida, speciellt inte de lokal för Uppsala. :-( Men andra föreningar har mycket "ut i skogen-aktiviteter", blir det så i Uppsala också?

- - - -

Från er OSM:are skulle jag gärna vilja ha lite idéer om hur man visar upp OpenStreetMap på ett passande sätt. Vad kan folk som lockas till Naturskyddsföreningens naturnatta ha för intresse eller nytta av OSM?

Hälsningar
Peter Kindström, Den fria kartan