Hej!
Jag ser gärna att det kommer fler förslag, men samtidigt är jag rädd att
en sån väntan gör att allt rinner ut i sanden.  :-(

Och att Värmland är långt bort för de flesta är väl ändå ett
Stockholms-perspektiv?! ;-)
Varför inte försöka engagera OSM:are även utanför Skåne- och
Stockholmstrakten, det tror jag skulle ge positiva reaktioner för hela
communityn. Dessutom är det väl utanför tätorterna vi behöver mest gjort?

Jag tittade lite på kartan närmare Stockholm och insåg att det är
ställen som Torsby som behöver en karthelg. De flesta lika stora
tätorter i Sörmland/Västmanland är redan bättre kartlagda. Visst finns
det orter där som är vita fläckar i OSM, men de är betydligt mindre och
kanske inte så lätta att arrangera en karthelg i?

Jag ser också Torsby som en representant för kommuner där vi skulle
kunna få till ett samarbete med (eller i alla fall hjälp av) kommunen,
turistbyrå, bibliotek och lokala föreningar. Dessutom tror jag en
karthelg på ett sånt ställe skull ge bättre möjlighet att sprida
kunskapen om OSM, t.ex. via affischer, lokaltidning & - radio samt vår
blotta närvaro?

Så tills bättre förslag kommer upp, tycker jag vi fortsätter rikta in
oss på Torsby. Vi får väl nöja oss med norrmän om nu inte Stockholmarna
kan ta sig dit.  :-)  ;-)

--

Hälsningar Peter Kindström
http://www.denfriakartan.se/