Jag har märkt att det har börjat dyka upp en massa märkliga poi:s i
Lund (vet inte om det förekommit på andra ställen) såsom
http://www.openstreetmap.org/browse/node/1240921627 . Är det någon som
vet om det är något externt verktyg som importerar in dessa taggar?
Runt just den poi som jag länkar till finns en hel hop med poi:s som
allihopa verkar ha obegripliga taggar som inte följer OSM-standard och
som i många fall bara syftar på kontor som ligger på platsen (poi:erna
följer förstås inte heller någon sorts konsekvens vad gäller
placering, utan är bara ihopbuntade runt samma plats), och sådant
brukar vi väl inte ens märka ut? Den roligaste hittills var nog en
korvkiosk som fått taggen "cmt=KORV", vilket fick mig att skratta rakt
ut... Självklart användes inte amenity=fast_food nånstans.