Tusen tack till Robert Storlind för BT-GPSen, den funkar klockrent
tillsammans med den lilla pandoran, och med Merkaartor. Det tog lite tid att
klura ut hur den skulle fungera, först fungerade den, men efter bara någon
minuts användande så gav den upp, jag kollade med "cat" i linuxterminalen,
och det var rena grekiskan med olika symboler, tillslut hittade jag den
hemliga lilla switchen under batteriet så jag kunde stänga av
strömspararläget, och då minnsan fick den full satelittäckning och ordning
på datan i cat. Vad detta beror på att den uppför sig så trots upprättad
bluetoothförbindelse vet jag inte, kan vara pandoran, den är inte som andra
prylar :) men jag är glad att det fungerar.

Återigen tusentack.

Mvh
Casper Nilsson, ny OSMare :)