Kommer någon att ta sig till bokmässan den 22-25 sep. i år? Och kan
man träffa Göteborgs openstreetmappare under bokmässan, kanske inte
nödvändigtvis på mässområdet,

Jag kommer vara där från torsdag till lördag och tar med mig
broschyrer från förra året, men jag funderar på om det inte vore
intressant att skriva en ny variant om hur man gör för att använda OSM
kommersiellt i böcker. Är det någon som har några ideer på vad som
skulle vara i en sådan broschyr?

Någa frågeställningar som jag talade om förra året.
* "Hur kan vi sälja detta till kunder om vi inte vet att det är
komplett". Jag har inget bra svar på detta.
* Hur mycket blir Share-Alike med vår licens, är det bara kartan eller
hela boken. (se odbl nedan)
* Hur exporterar man stora PDF:er
* Finns det konsulter som gör OSM uppdrag i Sverige/Danmark

/hälsningar Erik

Not om ODBL: Roligt nog så är ODBL antagligen svårar att sälja in i
vissa fall, även om man får sälja sin bild hur man vill så måste man
öppna upp sin egen data. :-)