2011/9/28 Andreas Vilén <andreas.vi...@gmail.com>:
>2)
> odbl kräver det motsatta, dvs att de gör vad som helst med den
> renderade kartan men alltid måste dela med sig av datan? Kan man
> plocka odbl-data och kombinera med en annan geodatabas utan att dela
> med sig av materialet i den ofria databasen som man kombinerar med
> odbl-databasen?

Det finns något som heter collective database, och då finns det
utvägar som gör att du inte behöver publicera databasen om jag minns
rätt. Men i det stora hela så måste du väl kunna publicera all
källdata om du publicerar en bild med OSM.

Förresten så måste du nog skriva "(C) Openstreetmap & contributors" på
ODBL och CC-by-SA kartbilder.

/emj