Per Eric Rosén <p...@rosnix.net> writes:

> Vi planerar genomföra ett projekt med Uppsala Cykelförening
> tillsammans med IAL - internationella arbetslag. Tanken är att gå ut
> och inventera samtliga (eller så långt vi nu kommer) vägar i
> cykelnätet med två aspekter:
>
> * försöka göra Open Streetmap komplett för Uppsala avseende cykelnätet
> * inventera kvalitet på cykelnätet (dvs alla vägar där man får cykla)
>   för att kunna föreslå förbättringar
>
> Är det något vi borde tänka på mer i listan nedanför?

Det ser ut som en väldigt komplett lista tycker jag.  Kanske något att
lägga upp på wiki'n för att andra lätt skulle kunna koordinera liknande
aktiviteter?  Bara en tanke.  Det är lätt att glömma att notera en
aspekt av en väg när man är ute och mappar, men som skulle vara lätt att
skriva upp ifall man hade en checklista att gå efter.

En sak jag faktiskt saknade i listan var att förbättra taggningen av de
olika cykellederna vi har i Sverige.  Se:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Cycle_networks

Möjligen är detta mål så övergripande att det var underförstått.

/Simon