On 30 maj 2012, at 17:10, Karl Wettin wrote:

> Blir det bra om tätortssidan på wikin ser ut något åt det här hållet:
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Tätorter> ?

Jag skulle gärna se att kommunnamnet får en egen kolumn. Trodde först att du
hade duplicerat http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Kommuner
:)

Kanske bättre att sätta en kolumn till under
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Kommuner där huvudorten i
kommunen listas?

> Kanske lite länkar till kommunen och ortsnamnet eller så?
>
> Jag börjar hammra overlay på riktigt lite senare i kväll.
>
> Alla på IRC har klagat när jag tyckt det är en bra idé att automatisera
> trycka in taggar via API i stället för att manuellt sitta med JOSM eller
> liknande. Är ni av samma åsikt? Det senare tar så väldigt mycket mer tid.

Personligen ser jag inget bekymmer med att göra ändringar programmatisk så
länge du visar upp koden före så folk kan gå igenom den och kommentera om de
hittar buggar.

/Joakim