Hej, jag har blivit kontaktad av Lantmäteriverket som vill delge oss
beslutet att de ger oss tillstånd att föra databas och även publicera
kartor över Sverige, så länge som vi inte tar med några skyddsobjekt.

Handläggaren på Lantmäteriet har skrivit ett öppet brev till
OSM-deltagare, och har även bifogat ett mer svårtillgängligt beslut. Jag
kommer rekommendera honom att skicka det öppna brevet till denna maillista,
lägga ut det på wikin (i anslutning till Wikiproject:Sweden) och skriva ett
inlägg på forumet.

Antagligen vore det bra att skicka beslutet till OpenStreetMapFoundation.
Jag kommer själv göra ett inlägg på legal-maillistan, med en översättning
av det öppna brevet så finns det i arkivet.

/Johan Jönsson i Göteborg

Köp & sälj, Evenemang, Nyheter, Företag, Gratis e-post och mycket annat

Besök våra svenska sajter på http://sverige.cc
Besök våra spanska sajter på http://spanien.st