On 26 okt 2012, at 13:03, Markus Lindholm <markus.lindh...@gmail.com> wrote:

> Tror dock att cycleway=opposite_lane är mycket mera använd för dylika fall.
>
> /Markus

Kan bra hända, bäst att sätta både cycleway=opposite* (behöver ju inte vara en
cykelbana eller -väg). oneway:*= är dock mer generellt och beskriver bättre vad
som egentligen gäller tycker jag. cycleway=opposite säger ju bara att det är på
motsatta sida körriktningen men säger inget om hur det ser ut med körriktningen
om man ska vara riktigt pedantisk då man tolkar direkta översättningen. :)

/Joakim