Jag har lagt upp en tile-server på <http://osm.kodapan.se/>. Stilen är baserad
på OSMBright. Ni är välkomna att använda den var och hur ni vill. Åsikter eller
förfrågningar är välkomna. TileMill-projekten ligger på min dator och jag skall
väl se till att även de publiceras på sidan.

Hårdvaran är begränsad, det finns 100GB disk och 1 CPU. Vill ni använda den och
behöver mer än bara Sverige eller att det skall renderas snabbare är ni
välkomna att hjälpa till ekonomiskt.

För närvarande uppdateras databasen manuellt ungefär en gång i veckan med dump
från Cloudmade. Jag skall dock försöka ordna så att alla tätorter alltid
renderas i alla zoomnivåer vid ny import.

Om någon känner sig duktig på att konfigurera Osmosis så att den automatiskt
uppdaterar de områden som finns i databasen i stället för hela världen tar jag
gärna emot hjälp. Och om någon vill göra en snyggare välkomstsida eller något
liknande är det också välkommet.

                        kalle