Jo, jag funderar på hur jag skulle kunna formulera ett konkret
problem. Så ser jag det nu framför mig.

1) Pinnar som har exakta koordinator går inte att se från flygfoton.
Dessa går bort.

2) Kryss i vägarna och på andra ställen går att se från flygfoton men
oklart hur många som är inlagda i OSM med pålitlig GPS information.
Dessa kanske kan nyttjas i framtiden.

3) Den information som det finns gott om i OSM är GPS spår längs
vägar. GPS spåren skulle kunna tas ut och där det finns fler en ett
spår tar man fram någon form av medelspår/median. Med ett komplett GPS
"nät" över ett visst område kan man sedan försöka passa in bilderna
från Bing. Problematiken här är att GPS data kommer som punkter från
OSM och inte som spår, vad är då en väg?

Alternativ tre tjänst mest lovande just nu. Vad tror ni? Påpeka gärna
om jag gjort någon tankevurpa i mitt resonemang.
--
Christoffer Holmstedt