Karl Wettin (kalle på #OSM.se på IRC) har labbat med postnummerpolygoner. Så du
har inte drömt.

I övrigt intressant projekt och finns säkert de som hjälper till. Gäller bara
att den data som eventuellt doneras av kommuner inte dumpas in i OSM utan någon
koordinering. Husimporter brukar lyckas rätt bra med lite manuell
handpåläggning och verifikation. Vägar är lite värre, nästan bättre att i
sådana fall ta vara på shapefiles och presentera dom via en WMS så man kan ha
som underlag i JOSM/P2 när man tracear. T.ex. som har gjorts med vägdata från
Lomma kommun. Andra saker som är mycket trevliga att ha är, som tidigare nämnt,
adresser och postnummer. Skulle man få adressinfo från kommuner är det guld
värt då det är sjukt jobbigt att kartlägga det manuellt. :D

/Joakim