Hej!
Vi bör fundera på vad för läsare vi får till en manual i samarbete med
FixaMinGata. Så här tror jag:

De kommer från FixaMinGata och är nya på både kartritning och OpenStreetMap,
men ivriga på att rätta några kartfel i sin närhet. De vill snabbt komma igång,
fixa sina fel och sen vara klara. De gör sig därför inte tid att läsa långa
manualer och ger nog upp om ritverktygen är svåranvända. Tyvärr blir inte många
inbitna OSM:are, men det är möjligt att de istället återkommer då och då när de
hittar fel på FixaMinGata eller när de använder andra verktyg.

Jag ser framför mig att vi får en ny typ av kartritare: de som inte är
intresserad av OSM för kartritandets skull, utan för den färdiga kartans skull.
Och där tror jag finns en drivkraft OSM behöver för att fortsätta utvecklas och
bli större: användare av kartan, som vill att den blir bättre.

--
Vänliga hälsningar
Peter Kindström