För min del stannade det bl.a för att jag provade iD editorn lite och hjälpte
till att översätta den. Jag känner mer och mer att manualen inte behöver
skrivas för någon redigerare alls...

iD-editorn är så pass lättanvänd, har en bra introduktion och har så pass bra
hjälp att vi kanske borde koncentrera oss på mer principiella saker:
 Hur man skapar konto på OSM.org
 Principerna för husnumrering (i Sverige)
 Principen för att rita vägar
 Etc

Vi kan nog fortfarande använda strukturen, men jag tror som sagt vi kan skippa
de exakta intruktionerna för redigerarna och istället förklara vad man ska
tänka på, viken information som bör matas in och hur man t.ex vet viken vägtyp
man ska använda för grusvägar på landet eller en gränd i stan.

Jag har lite svårt att sätta ord på hur jag tänker... :-(

--
Vänliga hälsningar
Peter Kindström