30 jul 2013 kl. 12:56 skrev taree:

> SCB namnger ett antal tätorter som "Foo och Bar", där "Foo" och "Bar" är
> två skilda områden. Exemplelvis Häggeby och Vreta
> (http://www.openstreetmap.org/?lat=59.65492&lon=17.54406&zoom=16&layers=M)
> I det här fallet är de enskilda orterna taggade place=suburb, medan
> tätorten har en egen nod med ref:se:scb och population osv, men det
> finns många sätt att göra detta på, och jag tycker det vore bra om alla
> tätorter följde samma mönster angående taggning.
>
> Ett förslag (från access) är att i dessa fall skapa en relation
> [...]

Mest korrekt är väl en relation som beskriver de exakta gränserna. Men det lär
väl inte hända någon gång snart : )

Jag har ett par gånger skapat en ny node som ligger mellan de två tätorterna
(och postorter), men numera föredrar jag nog egentligen att flera noder delar
ref:se:scb. Lite som att det kan finnas flera objekt som har
addr:city=Stockholm.

                        kalle