Hej,
jag mappad rätt mycket kring Västervik och börja nytta dom mögligheter som OSM ger.

Jag använda NOPEs program "mapcomposer" för att räkna fram en GARMINKARTA som är avsett för bruk när man rida eller vandra ute i naturen. NOPs "Wanderreitkarte.de" är en väl etablerad projekt i OSM gemenskap. Det ta särkild hänsyn till behovet av vandrare och ryttare t.ex. genom att utvadera "horse-scale" taggs samt POIs som är särkild relevant till ryttare och vandrare.

Jag har kommit så longt att jag har rendrad en GARMIN fil i en bra stil och har några distansryttare som börja använda den. Jag sälv använda den hoss Garmin Rino och Dekota mottagare. Problemet är ju så longt "bara" att inte mycket i omgivningen på landsbygden är bra mappad.

För att förenkla tillgängligheten skulle jag vilja har en webspace där jag kan - har en websidan (helst baserad på wordpress) där jag kan beskriver kartan. - och har tillräkligt med utrymme för att ladda upp flera versioner av kartan.

Varje fil är mellan 0,1 och 0,5 GB stora.

Jag läste att ni vil stötta projekt som är fri geodatarelaterad genom att ger dom tekniska mögligheter. Därför skriver jag till epostlistan.

Jag själv är Socionom som sedan länge jobbar med aventyrspedagogik och gör många projekt relaterad till detta som hjälper mina "klienter" att lära sig ochså intellektuella saker. Exempel av detta projekt är www.ostmaland.org där vi sammställde reseinformationer. Jag har till och med jobbad som VD för ungdomsavdelning för en av tysklands största vandringsföreninger. Nu bor jag i Småland, har fyra häster och en liten gård med skog och mark. Jag kör kanot, skridsko, klättra, gå på landvandring och rör mig överhuvudtaget gärna i naturen.

Hälsningar
Jens