För ett helt annat projekt än OSM är jag på jakt efter en licensfri/cc0 version
av territorialgränsen i öppet vatten, dvs den bit som sträcker sig från
Haparanda->Åland->Bornholm->Öresund->Svinesund, samt runt Gotland. Är det någon
som vet var man kan hitta sådan information? Det behöver på inget sätt vara
perfekt. I värsta fall kommer jag estimera 12 distansminuter från kusten.

Har sökt i följande källor och bara fått fram lite streck i Öresund, vid
Bornholm och Åland:

* Natural earth, innehåller bara landgränser vad jag kan få fram.
* Ekonomiska kartan, sträcker sig inte så långt ut i havet.
* SCBs förenklade kommun-shapefil, innehåller bara landgränser.
* Diverse tillräckligt gamla skolatlas och kartböcker.

Några heta tips på var mer jag kan leta?

                kalle