> En lista med samtliga SLs hållplatser (med GPS-position) skulle vara till
> stor nytta. Speciellt i ytterområden finns det stora brister i OSM.
> Förutsätter dock att den listan är fri för att användas i OSM.

Finns redan från Trafiklab; stops.txt från GTFS dumpen, men man måste
gå igenom dom manuellt eftersom de inte är gjorda för linjekartor,
dålig precision osv.

Kesper Mark kanske kan kolla upp det, men jag tror att det finns
dokument med vägbeskrivningar för chaufförer som ska köra en linje
dessa vore ju intressanta att få som öppna data, om man inte kan få
linjerna i något GIS format.