Hej kära kartkollegor. Jag har en inskannad karta (där upphovsrätten på
kartinformationen har gått ut) som jag vill ha som underlag i JOSM. Jag
har provat med ImportImage Plugin, men det är svårt att få passa in
kartan ordentligt.

Istället provade jag att ladda den inskannade kartan i QGIS och
georeferera den. Detta är mycket enklare än Import Image Plugin i JOSM.
Sen renderade jag tiles via QGIS över området för den inscannade kartan.
Nu vill jag lägga till mina lokalt lagrade tiles som wms i JOSM, men jag
vet inte riktigt hur jag ska beskriva URL mm. Är det någon som vet hur
man gör (ifall det ens går)?

Eller finns det något annat slugt sätt att göra detta, som jag missat?

Mvh Christian