Hej listan,

Jag sitter här på min kammare och drömmer om att kunna rendera djupkartor
för sjöarna i grannskapet på något sätt.

Det jag har gjort så här långt är att skriva ihop en modul för node.js (och
start även go-lang) som kan läsa loggarna från mitt lowrance-ekolod så att
jag kan få ut position plus aktuellt djup.

Detta behöver nu ytterligare bearbetning. Som slutprodukt så skulle jag
vilja ha djuplinjer och eventuellt i någon färgskala och kunna kombinera
detta direkt med renderade OSM tiles. Antingen integrerat eller visa som
ett eget lager.

Nu görs det en del på den här fronten i OpenSeaMap projektet men jag har
ännu inte hittat något konkret som jag kan använda.

Det jag frågar om är helt enkelt är tipps och länkar till projekt/metoder
etc som jag kan använda för att ta en logg med djup+position och få detta
som djuplinjer + eventuell färgskala.

Tack på förhand
Peter Magnusson