Hej alla!

Jag har en sida dit användare kan ladda upp gpx spår över skoterleder för
att få in lederna i OSM och då också till bla.a skoterleder.org

Spåren laddas upp till http://skoterleder.org/gpx/

Det har varit en hjälpsam karterare som hjälp till och ritat in lederna i
OSM, men sista tiden har ingen ritat in några leder och kön växer av
uppladdade spår, 4-5 sidor nu...

Nu är min vädjan till er andra som läser detta och har lite tråkigt får
gärna hjälpa till med att rita in skoterleder!

Tanken är att man laddar ner spåret från http://skoterleder.org/gpx/ och
sedan laddar in det i OSM och ritar in leden på lämpligt vis!

Jag har också sett att många ställen i obyggden har bra flygfoton men endå
dåligt kartlagt vad gäller småvägar och så runt om. Och städer kan sedan
vara karterat in i minsta, som träd m.m.

Det finns också en app som skoteråkare kan använda för att ladda upp leder.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rosangen.gpxskoterleder

Tanken som jag har är att det ska gå lättare att ställa frågor om ett gpx
spår, det kan ju ofta vara lite otydligheter om leden är flyttade eller så.
T.ex. med pilar på kartan och notifiering i appen att fråga ställts. Men
det är en bit dit!  (Även en IOS app vore bra.)

Men nu finns inte riktigt tiden till för det, eller för att rita in
skoterleder!

Help!

Mvh
Henrik Rosvall