Hallå!
Jag saknar att det fortfarande inte finns någon godkänd tagg för Discgolf,
särskilt då det i Sverige trots allt finns en hel del banor. Det finns dock en
föreslagen "leisure" feature här:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Disc_golf_course

Wikisidans författare Johan Jönsson angav i mars 2012 att han tänkte lägga ut
den för röstning, sedan dess har det dock tyvärr inte hänt något. Tänkte att
någon annan (jag till exempel) skulle kunna starta röstningen för förslaget
istället men vill först höra med er om ni anser att det är ett okej
förförandesätt? Eller om jag har riktigt tur kanske denne "Johan Jönsson"
prenumererar på maillistan så att han kan svara angående ärendet själv.
/Jimmy Utterström