Hej,

Jag har lekt lite med Overpass API:et och samkört vägnamn i OSM mot Karl Wettins JSON-databas med vägnamn/postorter från postnummerkatalogen.

Helt perfekt blev det inte, men man kan få sig en översikt av var det behöver karteras, och vilka vägnamn som eventuellt saknas eller är felstavade.

Har satt upp ett cron-jobb som kör igenom datan en gång per vecka, än så länge dock bara för stockholmskommunerna plus några till kommuner.

Här hittar ni resultatet, samt info och källkod:

https://osm.kodafritt.se/pnr96addrstats/kommuner.html

Och att det står att så mkt saknas beror till stor del på att det finns en del annat än bara vägnamn i postnummerkatalogen. När jag hämtar datan från OSM så tar jag bara med vägar (highways), så det ser lite sämre ut än vad det faktiskt är.

Mvh,
Samuel