> Har Du inte råkat ut för en kulturkollision? Föreningen har nog bara
> uppgifter i form av tryckta kartor

Kulturkollision absolut, åldersskillnaden var en faktor enligt dom
själva. En av anledningarna till att de är så skeptiska är att de
satsade stora pengar på att digitalisera  under  2000-talet, och att
de anser att folk bara blir medlemmar för att köpa kartorna...

Det som saknas finns dokumenterat på Wikin (det är bättre än det ser
ut, men jag la till alla relationer iaf).
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Hiking_trails

Som du säger det är många av de där "anslutnings etapperna", det är
iofs en ganska intressant sak att kartera detaljerat alltså hur det
ser ut i början av vandringen..

Själv vandrar jag bara i Norrland så kommer inte att göra något åt detta.