Tack Kalle och Tomas!
Får kika vidare nästa vecka.
/Anders

Från: Karl Wettin [mailto:karl.wet...@kodapan.se]
Skickat: den 27 januari 2017 10:15
Till: OpenStreetMap Sverige mailinglista
Ämne: Re: [Talk-se] attribut height på byggnader?

Hej,

här är ett två relevanta taggar som kan användas var för sig eller tillsammans:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:height
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:levels

Du kan se ytterligare här:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building

De här är också ganska trevliga för 3d-rendering:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:architecture
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:colour
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:roof:colour

Och här är 3d-taggarna fullt beskrivna:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/3D_tagging

                                            kalle

On 27 Jan 2017, at 09:56, Jürisoo Anders - SBF