> On 6 Apr 2017, at 15:49, Martin Norbäck Olivers <mar...@norpan.org> wrote:
>
> Det brukar ju finnas någon sorts kommuncentrum där kommunalhus och liknande
> ligger. Det behöver ju inte vara mitt i. Så det finns en poäng att ha en
> punkt för det, även om det kanske borde göras tydligare.

Har inte kollar wikin nu, men i ye olde days så förstod jag det som att på
kommunnivå så satte man ort-objektet som representerar styrelsesätet som
role=admin_centre i relationen. Sen kan man bygga vidare neråt och där sätta
själva objektet som representerar kommunhuset som admin_centre i relationen för
orten/staden/byn. Det är ju lite skilt från en label- och en eventuell
center-nod.

/Joakim