Postnummer bör inte mappas som ytor utan på varje adress. Postnummer kan sällan
generaliseras till ytor i Sverige åtminstone.

Residential är för generaliserade bostadsområden. Dvs det kan förekomma annat
också men huvudsakligen bostäder. Går det att göra mer detaljerat är det
förstås bra. Den enda gången det kan vara legitimt med residential i hav är väl
om det ligger en hamn med dedikerade fasta husbåtar som i Västra hamnen i Malmö.

/Andreas

Skickat från min iPhone