> 14 okt. 2017 kl. 10:36 skrev Karl-Johan Karlsson
> <karl.johan.karls...@gmail.com>:
>
> https://www.mapillary.com/app?focus=photo&pKey=ZpwBuV8oAsm-mSHwiJmh4g
> [ … ]
> Hur bör detta ritas om (modelleras) i openstreetmap? Är det bara de få
> metrarna där kanten är nedfasad som ska markeras på något speciellt vis eller
> ska hela cykelbanan slås samman med bilvägen?
> Det f[…]

Eftersom det är en kantsten mellan cykelbanan och vägen tycker jag det känns
vettigt att behålla cykelbanan som en separat way i OSM — en sådan där kantsten
är ju inget man korsar hur som helst, utan det kräver lite planering och
manövrerande.

För att få ihop routingen i korsningen skulle jag nog vara frestad att helt
enkelt förlänga den way som representerar avtagsvägen några meter så att den
når fram till cykelbanan också. Ev. är det kanske snyggast att tagga den ligga
förlängningen highway=cycleway.